Itt a résztvevő oktatók által küldött infosztrájk-óra ötletek gyűjteményét találod. Ha valamelyik megtetszik, használd nyugodtan az órádon. Ha van saját ötleted, küldd el nekünk te is, mi közzétesszük!
Közös beszélgetés közös olvasmányok alapján
Hogyan nyilvánul meg, mit eredményez az autonómia megléte vagy hiánya a magyar tanárképzésben és közoktatásban?
“A XX. Századi reformpedagógiák alapértéke az egyén, a pedagógusok, a növendékek és az intézmények autonómiája volt.” Trencsényi László óraterve, a kelet-európai reformpedagógiai irányzatokról.
Irányított szövegfeldolgozás Hankiss Elemér “Életstratégiák a bizonytalanság korában” c. előadása alapján. A tevékenységközpontú órán az új tudást nem „készen kapják” a diákok, hanem a feladatok megoldásán keresztül maguk hozzák létre.
Az óra fókuszában az egyetemi autonómia és az önkormányzatiság, az autonómia szervezeti garanciái állnak, és ezeknek a hallgatói képviselettel való összefüggései. Zeller Judit és Mráz Attila óraterve letölthető feladatsorral.
Mi teszi az egyént egyénné? Mi motivál minket cselekvésre? Hogyan válhat az autonómia társadalmi normává? Csoportmunkára és párbeszédre épülő óraterv
A kérdezés létfontosságáról egy logikai fejtörő mentén, közéleti és popkulturális referenciákkal. Pintér Gergő ismeretterjesztő matematika óraterve
Milyen nyomot hagyott ’68 a tudáshoz való hozzáférés francia intézményrendszerén? Milyen újfajta lehetőségek nyíltak?
Mik a leginnovatívabb egyetemek közös ismérvei a világban? Mi a kapcsolat az autonómia és az innovativitás között? Dr. Márton Zsuzsanna óraterve
Hogyan reagált a ’60-as években a Warwick University az üzleti szemléletű működésre való átállásra? András Csaba (PTE) óraterve.
Milyen kérdések, források, szókincs segítségével beszéljünk a modellváltásról angolul a hallgatókkal?
A mátrixok exponenciális függvényeinek alkalmazása lineáris differenciálegyenlet-rendszerek megoldására társadalmi kontextusban. Dávid Gyula óraterve
Oktatási expanziók a magyar történelemben, és a fiatalok továbbtanulási szándékainak változása. Nagy Ádám óraterve.
Király Edit (ELTE) Brecht: Galilei élete című drámájában vizsgálja a tudás, a társadalom és a hatalom viszonyát.
Dr. Drinóczi Tímea (PTE) előadása a PTE modellváltásának tartalmáról, módjáról, időzítéséről és kommunikációjáról.
Prezentáció a rendkívüli jogrend történetéről, irodalmáról, jelentőségéről
Tomka Béla (SZTE) vitaindító kérdései és állításai az egyetemi autonómiáról.
Milyen lehetősége van - vagy milyen lehetőségeket kínál a környezetük az értelmileg akadályozott felnőtteknek az autonóm szexualitásra?
“Hagyományos” fegyelmező működésmódok a felsőoktatásban és a társadalomban. Barcsi Tamás (PTE) óraterve.
Vitaindító idézetek Kovács József egyetemi rektor 1875. évi ünnepi emlékbeszédéből.
Áttekintés a szexuális nevelés jogszabályi beágyazottságáról
Az Oktatói Hálózat információi szabad egyetemi polgárok számára
Beszélgetés az értelmi fogyatékos, vagy értelmileg akadályozott személyek önrendelkezésének lehetőségéről. Kármán Bianka (ELTE) óraterve.
Hogyan alakult az oktatás, a tanárok és a diákok autonómiája a középkori Európában? Seláf Levente (ELTE) óraterve.
Kovács Krisztina (SZTE) ajánlatai a kulturális autonómia vizsgálatához.
Beszélgessünk az autonómiáról a művészeteken keresztüll! dr. Vilmosné Gilbert Edit (PTE) ajánlásai.
Balázs Barbara tapasztalatai a hallgatók tájékozottságáról és a tájékoztatás módjairól.