nem autonóm egyetem nem autonóm tanárt képez
nem autonóm tanár nem autonóm diákot képez
nem autonóm iskola nem akar autonóm tanárt
nem autonóm következő generáció nem állampolgár, hanem alattvaló
eredmény: tanárhiány, kontraszelekció, képesítés nélküli pedagógus (már törvényben). „Melléktermék”: társadalmi elégedetlenség tanárokkal szemben.
A tanárképzést is folytató egyetemek elfogadták, hogy az agyonszabályozott, centralizált NAT és kerettantervek ismereteihez szabják az egyetemi képzést. A 2020 téli-tavaszi meglepően nagy mértékű ellenállás nemcsak a kormányzatra, hanem a szintén tiltakozó egyetemekre sem fejtette ki hatását.
nem szempont a szakmaiság
kanonizált és másod-, harmadrangú szerzők aránya, ideológia által vezérelt kiválasztása
nyelvtudományi alapvetések negligálása (nyelvrokonság)
nem szempont a diák életkora
nem szempont a diák érdeklődése, korosztályi kultúrája
ifjúsági művek háttérbe szorulása
populáris kultúra kiszorítása
saját nyelvhasználat kárhoztatása
filmről, online világról csak szavak szintjén
nem szempont a tanár és/vagy diákjainak ízlése, igénye
választhatóság nullára redukálása
nincs tere, ideje modern módszertannak
elmélyülés helyett rohanás, élmény helyett ’telefonkönyvek’
felfedezés helyett preskripció
esztétikum helyett ál-morál
…